Vores salgs- og leveringsbetingelser

Betaling/levering

Alle priser er uden moms og AB-lager. Vi forbeholder os retten til prisændringer uden varsel. Betalingsbetingelserne fremgår på forsiden af fakturaen. Kunder uden konto kan få sendt varer, ved forudbetaling. Der tages forbehold for ændringer.

Alle forsendelser sendes med fast fragtpris, ifølge fragttariffen som er fastsat af transportørerne.

Ekspeditionsfejl og modtagelseskontrol

Husk at kontrollere rigtigheden af den leverede vare, da der ikke betales for eventuel omskiftning eller lakering af en eventuelt forkert leveret vare. Dette skal ske inden 8 dage. De fleste bestillinger sker pr. Telefon og kan være årsag til eventuelle fejl og misforståelser.

Brugte reservedele skal kontrolleres for eventuelle fejl og mangler, inden montering.

Varmesensorer

Alle motorer og topstykker leveret af os har påsat en varmesensor. Denne sensors indikator smelter når motortemperaturen når 109 grader, hvorved motoren kan beskadiges af overophedning. Dette kan ske ved konkurrencekørsel eller på grund af mangelfuld vedligeholdelse. Er varmesensorens indikator smeltet, bortfalder reklamationsretten.

Returenheder

Alle enheder der sendes retur skal aftappes for olie og andre væsker inden forsendelse. Oliesplid vil være afsenderens ansvar, og vil derfor være erstatningspligtigt – herunder evt. Rengøring eller erstatning af beskadigelse af andre varer på køretøjet.

Reklamation

Såfremt andet ikke er aftalt, ydes der altid 6 måneders reklamationsret på motorer og gearkasser. På andre brugte dele er der 3 måneders reklamationsret. På nye dele ydes der mindst 2 års reklamationsret. Arbejdsløn dækkes kun, hvis dette fremgår af fakturaen. Motorer, gearkasser og andre differentialer skal altid have udskiftet følgende dele, der ikke er dækket af reklamationsretten: olie.

Reklamationsretten gælder kun fejl og mangler, der fandtes på varen ved leveringen, og omfatter ikke løsdele, der medfølger uden beregning. For motorer er som løsdele af regne: kobling, turbo, brændstofpumpe, vandpumper og dysser. Monteringsvejledning medfølger ikke.

Der medfølger et motorcertifikat på brugte motorer, som bør læses inden monteringen.

Specifikt gælder, at eventuelt udbedringsarbejde først påbegyndes, efter at dette er accepteret af sælger. Hvis ikke, så bortfalder reklamationsretten.

Reklamationsprocedure

Reklamationssager vil blive behandlet hurtigst muligt. Vi beder om tålmodighed, da reklamationer som regel inddrager en tredjepart.

Transportskader

Eventuelle transportskader skal meddeles transportøren umiddelbart ved modtagelsen. Det er altid modtageren, som skal reklamere ved transportskader. Tjek om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt. Ved evt. Skade skal du omgående henvende dig til transportselskabet, som har været ansvarlig for transporten. Skjulte skader skal anmeldes senest dagen efter modtagelsen. Du må absolut ikke kvittere for modtagelsen, hvis varerne ser ud til at være beskadiget under transporten.

Salling Autogenbrug har ikke mulighed for at kræve erstatning for transportskader, hvis ud blot returnere varerne til os. Vi erstatter ikke sådanne varer. Vi forbeholder os retten til, så vidt muligt at udvælge din reparatør, hvor reklamationen vil blive udbedret. Salling Autogenbrug levere reservedelene.

Returnering af leverede varer

Returnering af varer accepteres kun efter forudgående aftale med sælger. Returneringen krediteres til den debiterede nettokøbspris mod eventuelle fradrag. Forudsætninger for returnering:

  • Angiv fakturanummer og navn på person, som har godkendt returneringen
  • Varen skal leveres i samme stand og emballage, som den er modtaget
  • Francoforsendelse til vores lager
  • Varen skal returneres inden 14 dage

Fradrag

Returnerede varer inden for 30 dage fratrækkes 20% på fakturaprisen, dog mindst kr. 100,- i ekspeditionsgebyr. Hjemtagne eller specielt afmonterede dele tages ikke retur. Dette er specificeret på faktura. Elektronikdele, elektronikbokse mv. Tages kun retur med et fradrag på 50%.

 

Salling Autogenbrug tager forbehold for tastefejl, lagerfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, og leveringssvigt fra vores leverandører.